Näin on joulut juhlittu. Olimme vanhempieni luona jouluvietossa, minun sisarukseni mukaanlukien. Tapaninpäivänä oli sitten miehen sisaruksen ja vanhempien vuoro. Jouluumme kuului mukavaa yhdessäoloa, lautapelejä, ulkoilua, hyvää ruokaa, ystäviä ja lahjojen antamista ja saamista.

Miekkonen antoi minulle askartelutarvikkeita, pyjaman, kaulaliinan ja karkkia sekä muumisarjan murokulhon. Minä annoin miehelle kaksi paitaa, kahdet sukat, jaettavan kaulakorun (josta toinen puoli tuli tietenkin takaisin minulle), karamellejä, työkalupakin sekä Tatty Teddy -avaimenperän.

Kaikkein mieluisin lahja taisi silti olla poncho, jonka rakas ystäväni on minulle omin kätösin valmistanut.

Miekkonen on palannut töihin. Minä olen ottanut rennosti, katsellut ohjelmia nauhalta, oleillut koneella, syönyt ja nauttinut hiljaisuudesta.