Tänään oli THE NÄYTTÖKOE, jolla meitä on jo pitkään peloteltu. Siihen on hienot valtakunnalliset ohjeet ja arviointilomakkeet.

Koe tehtiin kolmen hengen ryhmissä, sillä kokeessa mitataan paitsi atk-taitoja myös ryhmätyöskentelytaitoja. Tämä oli aikamoinen yllätys! Ryhmässä piti valita yksi johtajaksi ja minä olin se johtaja. Yritin sitten jakaa tehtäviä ja auttaa muita. Kauhia kiire oli ja sen kyllä huomasi lopputuloksesta. En ole täysin tyytyväinen suoritukseeni - tosin minulla oli kyllä myös eniten hommia.

Meidän ryhmä oli ekana valmis, joten meillä oli myös ekana arviointikeskustelu open kanssa. Ope vähän ihmetteli, kun en ollut antanut itselleni vitosia, mutta minä sanoin, että luin kyllä arvosteluperusteet ja kun mulla ei kerta ole virheetöntä suoritusta, niin en kyllä voi ottaa kunniaa vitosen arvoisesta osaamisesta. Opettaja sanoi kuitenkin, että koe meni hyvin ja mulla on koko vuodelta niin vahva näyttö, jotta hän kyllä aikoo antaa näyttökokeesta vitosen. Ope kysyi myös ryhmäkavereilta, mitä ne on mun osaamisesta mieltä ja kun kukaan ei vastustanut, niin vitonenhan mulle sitten kuitenkin kolahti. Olen ihan mykistynyt onnesta! Kavereilla meni omaan osaamiseensa nähden hyvin - olivat molemmat tyytyväisiä.