Dumdumilta löysin tämmöisen meemin.

SÄÄNNÖT

- Tässä on lueteltu sanoja. Kirjoita
jokaisen kohdalla, mitä lapsuuden/nuoruuden
tapahtumia, asioita tai tunnelmia tulee kyseisestä
sanasta mieleen.
- Jos juuri siitä sanasta ei tule mieleen mitään,
niin kerro jostain siihen läheisesti liittyvästä
asiasta.
- Saa kertoa useampiakin asioita, jos sanasta
muistuu mieleen paljon juttuja.
- Lopuksi: keksi luetteloon yksi sana lisää ja
muistele siihenkin sanaan liittyviä lapsuuden
tapahtumia.

1. Kampa
Sain ala-astella täitä ja se oli kerrassaan kammottava kokemus.

2. Lintu
Meillä oli marjapensaiden suojana verkko ja siihen jäi joskus lintuja kiinni. Sitten halusin, että ne haudataan. Niitä EI saanut laittaa roskikseen.

3. Meri/Järvi
Rannalta löytyi löylykauhan kauhaosa, ilman vartta. Nakkasin sen mitään ajattelematta järveen. Sitten kauhistuin hirmuisesti, että mitä meninkään tekemään ja näin siitä painajaisia vielä vuosia jälkeenpäin - kun en uskaltanut kenellekään kertoa.

4. Kitara
Joku ulkomaalainen setä vietti meillä kerran joulua ja se soitti kitaraa.

5. Kello
Meidän olohuoneessa oli (ja on edelleenkin) seinäkello, joka lyö kovaan ääneen. Minä olen siihen tottunut, mutta vieraat heräilevät, jollei kelloa pysäytä yöksi. Se on semmoinen vedettävä kello.

6. Oksentaminen
Sain aina keltaista Jaffaa ja vaniljajäätelöä, kun olin mahataudissa.

7. Mummo
Mummu oli kova siivoamaan. Hän halusi, että katotkin pestään.

8. Kirja
Luin aina Neiti Etsiviä ja ne oli niin jänskiä, että tulivat uniin.

9. Pipo
Mulla oli aina pipo tai panta korvien suojana. Kaverit on jälkeenpäin kertoneet, että ne kadehti mua, kun kehtasin aina pitää pipoa ja ne eivät kehdanneet ja saivat sitten päänsärkyä ja korvatulehduksia.

10. Matematiikka eli laskento
Meillä oli semmoiset kertotaulukokeet, että seisottiin pulpetin vieressä ja ope esitti järjestyksessä kertotaululaskuja jokaiselle. Jos tiesi oikein, sai istua. Pelkäsin kuollakseni, että mokaan oman vastaukseni ja jään seisomaan. Mutta muistaakseni vastasin aina ekalla kierroksella oikein.

11. Metsä
Mä kuvittelin, että meidän lähimetsikkö on tosi iso metsä ja että siellä asuu karhuja.

12. Ukkonen
En pelännyt ukkosta ennenkuin kaveri kertoi niin hirveitä kauhutarinoita, että säikähdin järjiltäni ja sen jälkeen olenkin pelännyt aina ukonilmaa.

13. Hiukset
Mulla oli pitkä ja ohut tukka. Mutta kun täiden takia piti leikkuuttaa lyhyt poikatukka, niin mun hiukset tuuheentui ja tuuheat ne on tänäkin päivänä.

14. Sisko/veli - valitse toinen
Veljet otti mut aina kaikkeen mukaan, vaikka olenkin niitä melkein 10 vuotta nuorempi.

15. Ikkuna
Mä valottelin taskulampulla ikkunasta naapuriin ja naapurin tyttö valotteli meille. Meillä oli salakieli.

16. Kalenteri
Äiti teki mulle joskus semmoisen kalenterin, että se pisteli perunaan hammastikkuja ja sit joka aamu sai nypätä yhden piikin "siililtä" pois.

17. Puuro
Mummu keitti aina jouluna riisipuuroa.

18. Harmoni/piano
Mä tykkäsin pimputella meidän vanhalla harmonilla.

19. Säkkituoli
Mä halusin kovasti säkkituolia, mutta sitten kun kokeilin siinä kauemman aikaa istua, niin musta siinä ei ollut ollenkaan hyvää asentoa ja selkä tuli vain kipeäksi. Eikä meille säkkituolia koskaan tullut.

20. Laastari
Kaveri ajoi pyörällä päin seinää, sai syvän haavan ja väitti, että laastari riittää hänen haavaansa. Minä tiesin paremmin ja sanoin, että nyt pitää mennä lääkäriin. Tikkejähän siihen haavaan sitten tosiaan tarvittiin.

21. Polkupyörä
Meillä oli vaihto-oppilas ja se ei osannu käyttää pyörän käsijarruja. Se löi jarrut lukkoon ja lensi sitten kaaressa pyörän sarvien yli ja siltä katkes hammas siinä rytäkässä.

22.Sakset
Mä leikkasin saksilla tuuletusikkunan verkon rikki.