Tänään oli eka virallinen koulupäivä, jolloin siis tehtiinkin jotain. Olimme koko päivän tietokoneilla, ope vain välillä vaihtui. Puolessa välissä päivää aloin miettimään, että olenko minä ylimaallisen fiksu, kun kaikki asiat, mitä ope selitti, olivat entuudestaan tuttuja. Sitten ajattelin kuitenkin, että varmaan asiat on kaikille muillekin tuttuja, mutta kukaan ei kehtaa sanoa, että me osataan ne jo ja mentäiskö eteenpäin. Iltapäivällä sitten, kun oli eri ope ja eri aine, me saatiin tehdä harjoitusta omaan tahtiin tietokoneella. Kun näin tehtäväpaperin, olin ihan monttu auki, että mikä tää on ja mitä tälle kuuluis tehdä. Mutta kun ope sen verran suomensi, että sain juonesta kiinni, niin tein kaikki neljä aanelosta tehtäviä putkeen noin vain. Ajattelin, että muutkin tekee niin, mutta... Jotkut huutelivat opettajaa apuun. Toiset kuiskailivat keskenään, että "jos sä sait saman vastauksen, niin kyllä meillä kai tää on oikein". Ja kolmannet yrittivät pärjätä itsekseen. Kun ope tunnin lopussa alkoi neuvoa, että miten työt tallennetaan, jotta voi toisella kertaa jatkaa ja näki sitten, että mä olenkin jo valmis, se vain tuumasi "sä olet nopea". Olin siis ilmeisesti ainut, joka ne tehtävät sai tehtyä annetussa ajassa. Omituista. Minusta open ohjeet olivat hyvät ja maalaisjärjen kera voi päätellä loput, mutta taisin olla väärässä. Ehkä minä olen sitten hiukan fiksu..?! Tuntuu kivalta, joskin hassulta.